AANKONDIGING | 15-11-2022

Rake klappen uitdelen

Padel is de nieuwe hype. Deze mengvorm van squash en tennis is enorm in opkomst. Dinsdag 15 november kunnen ONDB-leden kennismaken met deze energieke nieuwe sport. Dan gaan we op bezoek bij Terwegen Indoor in Sassenheim, waar ze 8 padelbanen hebben. Dus neem gerust je sportschoenen mee. Of nestel je op het gezellige binnenterras en kijk hoe anderen zich in het zweet slaan.
Padel speel je met z’n vieren, aan elke kant van het net 2 spelers. De baan is 20 bij 10 meter groot en omgeven door een kooi van glas en hekwerk. Het scoreverloop is hetzelfde als bij tennis. Hoe het spel in zijn werk gaat, krijgen we uitgelegd door ervaren trainers. Daarna kunnen de sportieven onder ons zelf aan de slag.

Terwegen Indoor opent om 19.30 uur zijn deuren voor het ONDB. Vanaf 20.00 uur krijgen we instructie en uitleg over het spectaculaire balspel. En wie wil, kan spelen. Er zijn 8 banen, dus er kunnen 32 mensen tegelijk padellen. Wil je spelen? Neem dan zaalschoenen mee en trek makkelijke kleding aan. Er zijn kleedkamers en douches, dus je kunt helemaal losgaan.

En als je liever toekijkt, kan dat onder het genot van een drankje. Om 22 uur start een demonstratiewedstijd van 4 toppers. Kijk naar een wedstrijd van hoog niveau, en haal daar inspiratie uit. 

Terwegen Indoor is in september 2021 opengegaan na een ingrijpende verbouwing. Monique Ammerlaan is een van de 4 initiatiefnemers van de padellocatie. ‘Het begon met een gedeelde hobby’, vertelt ze. ‘Toen deze hal beschikbaar kwam, hebben we de sprong gewaagd. Padel combineert sport en gezelligheid. Ik hoop dat we veel ONDB’ers mogen begroeten.’

Terwegen Indoor, Jagtlustkade 12B, 2171 AG Sassenheim. Inloop vanaf 19.30 uur, start programma 20 uur. Er is voldoende parkeergelegenheid.

 

Let op!

No-show-fee
Meld je alleen aan als je zeker weet dat je naar het event kunt komen. Omdat we kosten maken voor dit event zijn wij genoodzaakt een no-show-fee in rekening te brengen van €40,- 
als je na aanmelding wegblijft zonder tijdige afmelding.

Meld je tijdig af
Heb je je ingeschreven, maar kun je toch niet komen? Meld je dan uiterlijk
vóór aanvang van het event af bij een van onderstaande projectleiders. Dan is er mogelijk plek vrij voor een ander ONDB-lid.
Aan- en afmeldprocedure
Helaas komt het nog steeds voor dat mensen zich aanmelden voor een ONDB-event en niet komen opdagen. Of zich niet aanmelden en onaangekondigd naar de bijeenkomst komen. Beide gevallen zijn vervelend voor de organisatie. De capaciteit is soms beperkt en we maken afspraken met de locatie over het aantal deelnemers. Voor elke deelnemer maken we kosten.

Meld je vooral aan als je zeker weet dat je naar het event komt; we zien je graag komen - maar meld je vooral óók tijdig even af als je onverhoopt verhinderd bent. Dan kan er mogelijk een ander ONDB-lid in jouw plaats komen.

Afmelden kan via de uitnodiging of de reminder die je van ons krijgt of via www.ondb.nl. Mocht het event al 'gesloten' zijn, neem dan rechtstreeks contact op met een van de organisatoren die onder de betreffende uitnodiging staan.

Van de voorzitter

Hans Zwetsloot
STOL architecten bv
(0252) 21 69 62

Gezocht: enthousiaste “bestuurstalenten” . . . .

Beste Lezer,

Binnen het ONDB hebben we “achter de schermen” twee enthousiaste groepen met ONDB’ers actief, die er, beiden binnen hun eigen discipline, gezamenlijk voor zorgen dat deze schitterende netwerkclub zo efficiënt en soepeltjes draait.
Dat is allereerst de Activiteitencommissie, die er maandelijks steeds weer voor zorgt dat er een mooi event georganiseerd wordt en dat is daarnaast het Bestuur, dat de gang van zaken juist meer op de achtergrond verzorgt en dat dat met een veel lagere vergaderfrequentie af kan.

Binnen deze twee groepen zijn er zo af en toe mutaties aan de orde, waar we in de ALV (straks weer in februari) altijd de nodige aandacht aan besteden. Zo hebben we binnen de Activiteitencommissie bij de komende ALV straks ook weer drie dames, die na jaren van tomeloze inzet, hun “stokje” nu echt gaan doorgeven aan “nieuw talent”. Dat betreft dit keer Marieke de Geus, Marlies Spoormaker en Ingrid Kuijt. Drie trouwe “Kanjers-van-bijna-het eerste-uur”, die er dan gezamenlijk met zijn drieën in totaal ruim 35 jaar (!!!) jaar aan Activiteitencommissie op hebben zitten. Bij de komende ALV zullen we ze uiteraard dan ook nog even gepast in het zonnetje zetten.

Binnen de Activiteitencommissie wordt er in de regel zelf “gerecruteerd” en daarbij is dat “nieuwe talent” gelukkig ook alweer gevonden en die draaien inmiddels ook al mee in hun maandelijkse vergadercyclus. Dat betreft: Stephan Barendsma (Schildersbedrijf BDS) en Ivo Dietz (That’s Lease). We gaan ze de komende tijd vanzelf meer “in het zicht” tegenkomen. Mocht je daar niet op kunnen wachten, kijk dan gewoon even op de ONDB-website bij “Bestuur en Activiteitencommissie” en klik op hun persoonlijke ledenpagina’s. We wensen ze heel veel succes (en vooral ook heel veel plezier) met deze voor het ONDB uiterst belangrijke taak.

Ten aanzien van het Bestuur geschieden de mutaties altijd via de ALV, omdat de leden van het Bestuur nu eenmaal formeel door de ledenvergadering gekozen dienen te worden. Ook daar hebben we de komende ALV met een mutatie te maken, want Nicole Oude Veldhuis (secretaris en vice-voorzitter) heeft aangegeven haar “stokje” bij de komende ALV te willen overdragen. En dus zijn we als Bestuur op zoek naar (een) geschikte opvolger(s), die samen met ons het reilen en zeilen van het ONDB wil(len) bewaken. Dat kan er één zijn, maar dat kunnen er ook meerdere zijn, want dan kunnen we de taken nog ietsje meer verdelen. Vijf bestuursleden vinden we op zich wel de ondergrens voor het Bestuur, maar het zou ook gewoon uit zes of zeven personen mogen bestaan.

Om iets meer beeld te geven van de bestuurlijke taken hierbij nog wat nadere informatie over het Bestuur.

De “achterblijvende” bestuursleden zijn Hans van Klaveren (penningmeester), Daniel Sandifort (coördinator Activiteitencommissie), Fred Duijnstee (bestuurslid Goede Doelen) en ikzelf (voorzitter en communicatie). We vergaderen (inclusief de ALV) zo’n 3 tot 4 keer per jaar en de rest regelt ieder zelfstandig binnen zijn/haar eigen functie en verantwoordelijkheid, waarbij waar nodig tussentijdse zaken in de regel gewoon per mail of app afgestemd worden. Wij vieren hebben alleen niet de ambitie van het secretarisschap (omdat ieder zich het beste voelt in zijn huidige functie), dus het zou mooi zijn als dat iemand anders juist wel ligt. De ledenadministratie is daarbij overigens volledig geautomatiseerd en aan de website gekoppeld, dus het administratieve deel op dat punt is bescheiden en de functie omvat verder voornamelijk beantwoording/afhandeling van de post en mail, de notulering van de vergaderingen en, als belangrijkste uiteraard, het samen met de anderen vooruit kijken naar de toekomst van het ONDB. En mocht er iemand juist meer affiniteit met “communicatie” hebben, dan is die ook van harte welkom, want ook daar zouden we naar onze mening nog wel een slagje in kunnen slaan.

Voor het Bestuur zijn we dus op zoek naar betrokken ONDB’ers, die zich samen met ons bestuurlijk willen inzetten voor onze mooie “club”. Bestuurlijke ervaring is daarbij op zich niet per se een vereiste. Bekendheid met het ONDB, betrokkenheid, zelfstandigheid en een gezonde dosis “flexibele eigenwijsheid” vinden we belangrijker . . . .

Dus herken je jezelf in het profiel, voel je je die betrokken ONDB’er en heb je zin om je aan te melden als kandidaat-bestuurslid, neem dan even contact op met mij (zie de gegevens hieronder). Dan kunnen we voor de komende bestuursvergadering een kennismaking met de gegadigden initiëren om van daaruit naar die beoogde kandidatuur voor de komende ALV toe te werken. We kijken er naar uit.

    
Hans Zwetsloot
(voorzitter ONDB)

06 53 57 83 87
voorzitter@ondb.nl