AANKONDIGING | 20-10-2015
Ondernemen is topsport….
Als ondernemer moet je soms een duizendpoot zijn… je moet alles in het werk stellen om op het juiste moment het doel te bereiken! Een topsporter heeft een coach, personal trainer met daarnaast vaak een team van specialisten. Waarom u als ondernemer dan niet?
Wij zijn komend event uitgenodigd door JAN© Accountants en Belastingadviseurs bij Voetbalvereniging “Rijnsburgse Boys”.
Deze avond zal Jolanda van der Maden, gastvrouw en partner bij JAN©, een balletje opgooien over wat JAN© voor ondernemers kan betekenen.
Tevens zal zij u samen met Cees Driebergen, voorzitter Business Club Rijnsburgse Boys, meenemen met hun “reis”ervaringen. Hiernaast zullen zij overeenkomsten en het bereiken van doelstellingen van ondernemers in vergelijking met topsporters benoemen.
Deze avond zal Jolanda van der Maden, gastvrouw en partner bij JAN©, een balletje opgooien over wat JAN© voor ondernemers kan betekenen.
Tevens zal zij u samen met Cees Driebergen, voorzitter Business Club Rijnsburgse Boys, meenemen met hun “reis”ervaringen. Hiernaast zullen zij overeenkomsten en het bereiken van doelstellingen van ondernemers in vergelijking met topsporters benoemen.
Dit alles vindt plaats op dinsdag 20 oktober a.s. in de Business Club Rijnsburgse Boys.
Vanaf 19:30 uur wordt u verwelkomd met een lekker kopje koffie, waarna wij om 20:00 uur zullen starten met de sprekers. Bij de aansluitende borrel zullen wij proosten op het 10-jarig jubileum van JAN©!
Wij zien uit naar een gezellig, vernieuwend event waarbij een relatie/introducee natuurlijk van harte welkom is! Wij kijken uit naar je komst! Tot de 20e!
Vanaf 19:30 uur wordt u verwelkomd met een lekker kopje koffie, waarna wij om 20:00 uur zullen starten met de sprekers. Bij de aansluitende borrel zullen wij proosten op het 10-jarig jubileum van JAN©!
Wij zien uit naar een gezellig, vernieuwend event waarbij een relatie/introducee natuurlijk van harte welkom is! Wij kijken uit naar je komst! Tot de 20e!
Namens de activiteitencommissie
Van de voorzitter
Afspraak is afspraak (2) . . . .
Dit is eigenlijk een vervolg op het voorwoord van juli:
We waren altijd al één van de best georganiseerde ondernemersverenigingen van de streek, maar in “het proces van de eeuwige optimalisatie” hebben we als ONDB toch nóg weer een belangrijke stap kunnen zetten . . . .
Met gepaste trots kunnen we dan ook melden dat we de aan- en afmeldroutine nu zodanig verbeterd hebben, dat er vanaf nu onderling eigenlijk geen enkele onduidelijkheid meer zou moeten hoeven te bestaan over de onderling gemaakte “afspraken”. Aan- of afmelden voor een ONDB-event geschiedt in het vervolg door nog maar op één “knop” te hoeven drukken (de tweede bevestigings-klik, die soms kennelijk nog wel eens vergeten werd, is daarmee komen te vervallen), waarna er direct een bevestigingsmail van de betreffende klik-actie naar het bijbehorende mailadres verstuurd wordt. Direct feedback naar de leden, zowel bij het aan- als bij het afmelden; dus weet je zelf niet meer precies wat je met ons “afgesproken” hebt . . . . , kijk dan gewoon even in je eigen mailbox.
Alleen bij de aanmeldroutine voor de introducés moet er uiteraard nog wel ietsje meer aan gegevens ingevuld worden (namelijk die van de betreffende introducé), maar vervolgens krijgt die betreffende introducé ook gelijk alle info over het betreffende ONDB-event toegemaild. Dan weten die ook gelijk uit de eerste hand waar en wanneer het zich allemaal afspeelt en wat er die avond staat te gebeuren.
We hopen daarmee te bereiken dat onze Activiteitencommissie zodoende vooraf over de meest zuivere en kloppende gastenlijst kan beschikken. En dat is wel zo prettig om het event ook zo goed mogelijk te kunnen organiseren, afgestemd op het juiste aantal gasten. Aan jullie dan natuurlijk nog wel de taak om je op die traditionele “derde ONDB-dinsdag” dan nog wel aan die “afspraak” te houden . . . . .
En mocht dat dan op het allerlaatste moment onverhoopt toch niet kunnen (er kan immers altijd nog iets onverwachts tussen komen), dan is dat op zich ook nog geen enkel probleem. Maar neem in dat geval dan nog wel (liefst telefonisch) even contact op met de betreffende projectleider om de “afspraak” alsnog te wijzigen.
Een andere “afspraak”, waarvan we ook graag willen dat jullie je er aan houden, betreft de jaarlijkse contributiebetaling. Nu hoeven de meesten van jullie (zo’n 95%) daar gelukkig nooit aan herinnerd te worden, waarvoor dank, maar er is altijd weer een kleine groep, die zelfs op een tweede aanmaning nog niet schijnt te kunnen reageren . . . . waaronder ook mensen die desondanks toch nog gewoon op de verschillende ONDB-events verschijnen . . . . En ik maar denken dat we bij het ONDB alleen maar met betrokken ondernemers te maken hadden.
We zullen er binnenkort dus maar weer onze “jaarlijkse bel-actie” op loslaten (gelukkig hebben wij altijd tijd genoeg en nooit echt andere dingen om te doen . . . ), maar het is toch eigenlijk wel een beetje triest. En zelfs dát leidt dan soms nóg niet eens altijd tot het gewenste resultaat (het nakomen van de financiële “afspraak”), maar eindigt zelfs dan nog wel eens in allerlei, vaak tenenkrommende, excuusverhalen. En dát, terwijl onze spelregels al jarenlang hetzelfde zijn en deze daarnaast ook al die tijd al voor iedereen op de website te vinden zijn; zowel de hoogte van de contributie (die ongelooflijk laag is voor hetgeen ervoor geboden wordt) als de spelregels voor de tijdige opzegging.
Dus laat ik het nog één keer uitleggen voor al die mensen, die kennelijk niet meer bij het ONDB willen horen of die op de één of de andere manier toch niet die (lage) contributie willen of kunnen opbrengen. Als je vanaf volgend jaar van het ONDB af wilt komen is nu nog tijdig opzeggen de beste optie; dat kan nog tot eind november. Dan hoeft de onderling nog wel te voeren contributie-discussie in dat geval alleen nog maar over 2015 te gaan. En daar moet dan toch wel uit te komen zijn, lijkt me.
Dan blijven we als het goed is vanaf volgend jaar alleen nog maar zitten met allemaal leden, die alle ONDB-inzet juist wel waarderen; en da’s wel zo gezellig. Dan is dát ook gelijk maar afgesproken . . . .
Hans Zwetsloot
(voorzitter ONDB)
Alleen bij de aanmeldroutine voor de introducés moet er uiteraard nog wel ietsje meer aan gegevens ingevuld worden (namelijk die van de betreffende introducé), maar vervolgens krijgt die betreffende introducé ook gelijk alle info over het betreffende ONDB-event toegemaild. Dan weten die ook gelijk uit de eerste hand waar en wanneer het zich allemaal afspeelt en wat er die avond staat te gebeuren.
We hopen daarmee te bereiken dat onze Activiteitencommissie zodoende vooraf over de meest zuivere en kloppende gastenlijst kan beschikken. En dat is wel zo prettig om het event ook zo goed mogelijk te kunnen organiseren, afgestemd op het juiste aantal gasten. Aan jullie dan natuurlijk nog wel de taak om je op die traditionele “derde ONDB-dinsdag” dan nog wel aan die “afspraak” te houden . . . . .
En mocht dat dan op het allerlaatste moment onverhoopt toch niet kunnen (er kan immers altijd nog iets onverwachts tussen komen), dan is dat op zich ook nog geen enkel probleem. Maar neem in dat geval dan nog wel (liefst telefonisch) even contact op met de betreffende projectleider om de “afspraak” alsnog te wijzigen.
Een andere “afspraak”, waarvan we ook graag willen dat jullie je er aan houden, betreft de jaarlijkse contributiebetaling. Nu hoeven de meesten van jullie (zo’n 95%) daar gelukkig nooit aan herinnerd te worden, waarvoor dank, maar er is altijd weer een kleine groep, die zelfs op een tweede aanmaning nog niet schijnt te kunnen reageren . . . . waaronder ook mensen die desondanks toch nog gewoon op de verschillende ONDB-events verschijnen . . . . En ik maar denken dat we bij het ONDB alleen maar met betrokken ondernemers te maken hadden.
We zullen er binnenkort dus maar weer onze “jaarlijkse bel-actie” op loslaten (gelukkig hebben wij altijd tijd genoeg en nooit echt andere dingen om te doen . . . ), maar het is toch eigenlijk wel een beetje triest. En zelfs dát leidt dan soms nóg niet eens altijd tot het gewenste resultaat (het nakomen van de financiële “afspraak”), maar eindigt zelfs dan nog wel eens in allerlei, vaak tenenkrommende, excuusverhalen. En dát, terwijl onze spelregels al jarenlang hetzelfde zijn en deze daarnaast ook al die tijd al voor iedereen op de website te vinden zijn; zowel de hoogte van de contributie (die ongelooflijk laag is voor hetgeen ervoor geboden wordt) als de spelregels voor de tijdige opzegging.
Dus laat ik het nog één keer uitleggen voor al die mensen, die kennelijk niet meer bij het ONDB willen horen of die op de één of de andere manier toch niet die (lage) contributie willen of kunnen opbrengen. Als je vanaf volgend jaar van het ONDB af wilt komen is nu nog tijdig opzeggen de beste optie; dat kan nog tot eind november. Dan hoeft de onderling nog wel te voeren contributie-discussie in dat geval alleen nog maar over 2015 te gaan. En daar moet dan toch wel uit te komen zijn, lijkt me.
Dan blijven we als het goed is vanaf volgend jaar alleen nog maar zitten met allemaal leden, die alle ONDB-inzet juist wel waarderen; en da’s wel zo gezellig. Dan is dát ook gelijk maar afgesproken . . . .
Hans Zwetsloot
(voorzitter ONDB)